Perşembe, Haziran 05, 2008

roland garros 2008 - on ikinci günün ardından

bugün iki kız yeniden doğdu.. dinara safina artık abisinin gölgesinden kurtuldu, artık “marat safin’in kardeşi” değil, “roland garros finalisti”.. ana ivanovic ise yeni “dünya 1 numarası”.. var mı lan ona yan bakan?


dinara safina en sonunda ilk seti kaybetmediği bir maçta, maç puanı çevirmediği bir maçta da başarılı olabileceğini gösterdi.. 6-3/6-2 lik set skorlarıyla kariyerinde ilk kez bir grand slam finalinde boy gösterme hakkını kazandı..maçtaki 15 oyunun 9’u servis kırılması sonucu kazanıldı.. safina kazandığı 12 oyunun 6’sını kendi servisinden kazanırken, kuznetsova kazandığı 5 oyunun sadece 2’si kendi servis attığı oyun oldu.. bu açıdan ilginç bir maçtı.. turnuvanın başında dinara safina’nın formda olduğunu son 16’ya kalabileceğini söylemiştim.. söylediğim diğer şeyler gibi bu da tutmadı.. yani bu tuttu da kız finale kadar gitti.. bu kadarını beklemiyodum.. kuznetsova’yı ilk 5 içindeki oyunculardan en tırtı olarak görüyorum aylardır.. aslında yaşıtlarına göre başarılarına bakınca öyle olmadığı açık bir şekilde görülüyor.. ancak bilmiyorum işte sevemedim bir türlü oyununu.. aslında roland garros’u kazansaydı bu sene bir numaraya o yükselecekti.. daha genç ama çok şansı olacak da değerlendirebilecğeinden şüpheliyim özellikler ivanovic ve şarapova varken..


günün ikinci yarı final müsabakasını titreme nöbetleri ve kalp çarpıntıları ile izledim.. çok zevkli bir karşılaşmaydı.. giriş, gelişme 1, gelişme 2 ve sonuç bölümlerinden oluşan maçı irdelersek;

kısa bir giriş bölümü yaşadık.. servis attığı 2 oyunu alıp arada ivanovic’in servisini kıran jelena jankovic bir anda 3-0 öne geçti.. burası benim “eyvah! jankovic çok pis götürecek” dediğim yerdi işte.. ama unutmuşum geri dönüş kraliçesini.. unutmuşum lüksemburg’da daniela hantuchova’ya karşı 1 set ve 3-0 geriden gelip maçı kazandığını..


gelişme 1 adlı bölümde ana ivanovic fırtına gibi esmeye başladı.. bu kız bambaşka.. yemin ediyorum size.. isabet : 20/20.. öldürücü forehanleri var ve tam istediği noktaya topu düşürebiliyor.. bir ara maçın 3. setinde bir istatistik gözüme çarptı.. forehand winnerlarda 27’ye 7 üstünlüğü vardı ivanovic’in.. backhandleri de hiç olmadığı kadar isabetli gitti.. özellikle passing shotlarda çok işine yarıyor.. işte gelişme 1’de ana ivanovic forehand winner yağmuruna başladı.. jankovic’in ne kadar aciz kaldığını gördüm ivanovic karşısında.. gelişme 1 diye adlandırdığım bölüm ivanovic’in oyunlarda 8-1 üstünlük yakalmasıyla son buldu.. yani geri-dönüş kraliçesi ilk seti 6-4 aldı ikinci sette 2-0 öne geçti..

gelişme 2’de bu sefer jankovic toparladı.. ama fazla değil.. çünkü jankovic’in toparlamış görünmesinin sebebi ana ivanovic’in bir anda seviye düşürmesi, vites küçültmesi oldu.. özellikle gelişme 1’deki servislerinden eser yoktu.. dinlenme modundaki ana’ya karşı bu sefer jankovic 9-2’lik bir seri yakaladı ve ikinci seti 6-3 aldı ve üçüncü sette 3-1 öne geçti.. bursı benim “eyvah gidiyor maç!!” nidalarıma sahen olan yerdi işte.. ama unutmuşum geri dönüş kraliçesini.. unutmuşum avustralya açık 2008’de yine hantuchova karşısında ilk seti 6-0 kaybedip ikincisinde 2-0 geriye düşmüşken maçı aldığını..( bkz. geri dönüş)


ivanovic gelişme 1’deki oyununa geri döndü.. tekrar servislerini buldu bi ara üstüste 2 ace yaptı, oyunu domine etti ve 6-2lik seriyle 3. seti 6-4 kazanarak üçüncü grand slam finaline çıktı..

jankovic nefes alırken hala çok zorlanıyor.. benim içim darlaıyor onu nefes almakta zorlanırken gördüğümde.. sinüslerinden bir daha ameliyat olması gerek gibi.. buna rağmen ivanovic karşısında çok iyi direndi, elinden gelenin en iyisini yapmaya çalıştı..

ana ivanovic ise baseline’da harika, forehandleri mükemmel, sert ve isabetli, rallilerden sağ çıkabiliyor.. ancak daha değişik vuruşlarda denemeli maç içerisinde.. sözlüğe de yazdım bugünkü maçta ben sadece 2 drop shot sayabildim onlar da üçüncü sette.. hatta o paragrafı yapıştırayım buraya:
“hala oyununda çok eksikleri var.. kusursuz forehandi ile aldığı sayılar heyecan verici ancak bam gümden başka şeyler de denemeli.. bugünkü maçta 3. sete kadar bir drop shot'ı bile yoktu mesela.. ama yaptığı 2 drop shot da mükemmeldi.. birinde jankovic zor karşıladı ancak dönen topu müthiş bir passing shot ile puana dönüştürdü.. diğerinde ise drop shot'ı çok iyi gizledi ve jankovic'in baselineda hareketsiz kalmasını sağladı.. filede akrep yok daha fazla yaklaşması, daha çok çeşitli vuruşlar denemesi lazım.. ama bu haliyle bile harika maçlar izlettiriyor bize(en azından bana) geri dönüş kraliçesi..”

iki oyuncu da genç jankovic 85, ivanovic 87 doğumlu.. daha geliştirecekler kendilerini kuşkusuz.. buna en çok sevinen ise sırplar olacaktır..



(fotoğraflar: http://sports.yahoo.com)

2 yorum:

killfrenzy dedi ki...

evet haklısın ivanovic'in geri dönüşü müthişti.bence henin'ın tenisi bırakması, williams kardeşlerin(özellikle serena'nın) ve sharapova nın form düşüklüğü sırplara wimbledonda da yarayacaktır.fakat tahminimce önlerindeki en büyük engel yükselen yıldız dinara safina olacaktır.

Hüseyin Eskici dedi ki...

Bendeki Ivanovic hayranligi nerde basladi diye dusunurken gozum pembe giysisine takildi. Lakin maci seyredince bununla hic alakasi olmadigini bir kere daha farkettim. :)

Ivanovic'in oyunu beni en az Federer ve Nadal kadar heyecanlandiriyor...
Mukemmel...