Salı, Şubat 12, 2008

zamanda yolculuk

zamanda yolculuk hakkında zamanında sözlükte yazdığım bir yazı:

"öncelikle zamanda yolculuk hepimizin bildiği bir fizik ilkesiyle çelişir.. "hiçbir şey yoktan var edilemez ve yok olamaz" ya da "enerji yok olmaz form değiştirir".. 2006 yılında zaman makinasını icat edip 1984 yılına geri döndüğümüzü düşünelim.. 1984 yılında evrendeki atomların sayısı ve kapladıkları hacimler bellidir.. ve evrenin var oluşundan yok oluşuna kadar hiç değişmeyecektir.. aslında bizim zaman makinasını icat ettiğimiz 2006 yılı da 1984 yılı ile aynı zaman çizgisi üzerinde olacağından iki yıldaki atom sayıları da birbirine eşittir.. zaman değişimi sırasında 2006 yılındaki makina ve biz o andan silinmek zorundayızdır.. burda hiçbir şey yok olmaz form değiştirir ilkesi işin içine giriyor.. zaman makinasının ve bizim kapladığımız hacim ve atomlar nereye gitti.. hadi burada diyelim ki ısı enerjisine dönüştük form değiştirdik.. ancak 1984 yılına geldiğimizde nasıl tekrar aynı formu alacağımız, hangi atomları ve enerjiyi kullanarak tekrar vucüt bulacağımız muammadır.. muamma değil bir nevi imkansızdır..

eğer böyle bir şey mümkünse,

[zaman makinasını bir vasıta gibi düşünerek (tıpkı geleceğe dönüş serisindeki gibi)]
17.07.2006 22:36 -- aklımda cin bir fikirle zaman makinamı sefer için hazırlıyorum.. son bakımı yapıyorum..
17.07.2006 22:50 -- sefere hazırım.. zaman makinama kurulup sistemi çalıştırıyorum..
10.10.1984 14:22 -- zaman makinamla 22 sene geriye gidiyorum..
10.10.1984 14:30 -- zaman makinam ikinci sefere hazır.. sistemi çalıştırıyorum..
17.07.2006 22:30 -- ben geldim.. eski 17 temmuz eski evrende kaldı.. selam sana yeni paralel evren.. aa bak ben varmışım burda.. üstelik artık 1 tane değil 2 tane zaman makinam var.. şimdi eski beni öldürüp yeni çizdiğim paralel evrende üstelik 1 yerine 2 adet zaman makinasıyla yoluma devam edebilirim..

şimdi diyeceksiniz ki e kendini öldürürsen geçmişe hiç gidemezsin.. geçmişe ben zaten gittim geldim.. o başka evrende başka zaman çizgisinde kaldı..

ha eğer derseniz "bu da imkansız olmaz öyle evrenden mutevazi, ol biraz mütevazı, kendini öldürürsen geçmişe gidemezsin, bu da paradokstur şudur budur".. o zaman hoşgeldin kaos teorisi.. "

Hiç yorum yok: